Allah’a İman

MÜSLÜMAN KİMDİR? | KAFİR NE DEMEKTİR?

Müslüman kimdir? Mümin kime denir? Müslüman kelime anlamı? Kafir ne demek? Kafir kelime anlamı. Müşrik ne demek?

Bütün Hamdler, insana bilmediğini öğreten Mevla Teâlâ hazretlerine mahsustur. Salat ve Selam ise O’nun Habibi ve kâinatın yaratılmasının sebebi olan Muhammed Mustafa (aleyhisselam) ve onun pak olan Âli üzerine olsun. Bu yazımızda “Müslüman Kimdir? Mümin Kimdir? Müslüman-Mümin Aynı Mıdır? Kafir Ne Demektir? Müşrik Ne Demektir? Münafık kimdir?” başlıklarını inceleyip bunları …

Devamını Oku »

Allah’ın Kadîm ve Bâkî Olması Ne Demektir?

Allah'ın Kadim Ve Baki Olması Ne Demektir? Allah'ı Kıdem Sıfatı, Allah'ın Beka Sıfatı. Allah'ın Sıfatları.

Kadim kelimesi, lügatta “eski olmak, önce olmak” gibi manalara gelen “kıdem” kökünden türemiş olup, “eski ve önce olan şey” demektir. [1] Kuran-ı Kerim’de birkaç yerde lügavî manada kullanılmıştır. [2] Bâkî kelimesi de lügatta “kalmak, devam etmek” gibi manalara gelen “bekâ” kökünden türemiş olup, “kalan ve devam eden şey”e söylenir. [3] …

Devamını Oku »

İrade Sıfatı | Allah’ın ﷻ İradesi ve Rızası

Allah'ın irade sıfatı, Allah'ın sıfatları, Allah'ın iradesi ve dilemesi nedir? Allah'ın subuti sıfatlarından irade sıfatı

İrade sıfatı Allah’ın subuti sıfatlarından biridir. Allah’ın iradesi ve rızası hususunda iki mesele vardır; 1- İrade Nedir? İrade kelimesi lügatta, “ra-ve-de” (ر- و- د) kökünden türemiş olup, “dilemek” anlamındadır. [1] Istılahta ise irade Allah’a ﷻ isnat edildiğinde; O’nun, mümkünlerin bazılarını bazılarına tercih etmesi kastedilir. Mesela evreni yaratmayı, yaratmamaya ve semaları …

Devamını Oku »

Allah’ın Hayy Olması Ne Demektir? Allah’ın Hayy Sıfatı

Allah'ın hayy sıfatı nedir? Allah'ın subuti sıfatları nelerdir? Hayat sıfatı nedir? Allah'ın sıfatları nelerdir?

İslam inancına göre Allah ﷻ, ilim ve kudret sahibi olmasının gereği olarak “hayy”dır. Yani hayat sıfatına sahiptir. Zira “hayy” olmayan bir şey, elbette ki ilim ve kudretle sıfatlanamaz. Bizim Allah’ın ﷻ “hayy” olmasından kastımız, onun –tabiri caizse- bilinçli olduğu, kendisinden ve başkasından haberi olduğu anlamındadır. [1] Şüphesiz ki, Allah’ın ﷻ …

Devamını Oku »