Yatsı namazının son sünneti iki rekâttır. Başlarken: “Bugünkü yatsı namazının son sünnetini kılmaya” diye niyet edilir. Niyetin hemen peşine eller yukarıya (erkekler için kulak hizasına, kadınlar için göğüs hizasına) kaldırılıp “Allahu Ekber” diye tekbir alınır.
Yatsı Namazının Son Sünneti Nasıl Kılınır?
Daha sonra eller bağlanır ve “Sübhaneke“ duası okunur. Arkasından “Eûzübillahimineşşeytani’r-racim Bismillahirrahmanirrahim” diyerek eûzü besmele çekilip Fatiha suresi okunur sonra “Amîn” denir ve bir miktar daha (en az Kevser Suresi gibi) Kur’an okunur. Arkasından “Allahu Ekber” deyip rükûa varılır. Bu halde en az üç defa “Sübhane Rabbiye’l-Azîm” denir. Sonra “Semiallahülimen hamideh” denilerek ayağa kalkılır. Ayakta “Allahümme rabbena ve lekelhamd” denilir. Ondan sonra “Allahu Ekber” diyerek secdeye varılır. Secde halinde de üç defa “Sübhane Rabbiyel’alâ” denir. Sonra “Allahu Ekber” denilerek kalkılır, dizler üzerine oturulur ve bir tesbih söylenecek miktar durulur. Yine “Allahu Ekber” denilerek ikinci secdeye varılır. Bunda da üç defa “Sübhane Rabbiyel’alâ” denilir. Bununla bir rekât bitmiş olur.
İkinci secdenin arkasından “Allahu Ekber” denilerek ikinci rekâta kalkılır. Tam ayakta iken yalnız besmele çekilir. Fatiha suresi ve bir miktar daha Kur’an okunur. Birinci rekâtta olduğu gibi, rükû ve secde yapılır. İkinci secdeden sonra oturulur ki, buna “Ka’de/oturuş” denir. Burada “Ettehiyyatü lillâhî ve Allahümme Salli ve Barik, Rabbena atina” duaları sonuna kadar okunur. Sonra “Esselâmü Aleyküm ve Rahmetullah” diyerek sağ tarafa ve yine “Esselâmü Aleyküm ve Rahmetullah” diyerek sol tarafa selam verilir. Böylece iki rekâtlı namaz bitmiş olur. Bu son sünneti dört rekât kılmak müstehaptır. O zaman ya her iki rekâtta bir selam verilir veya dört rekâtın sonunda selam verilir. Şayet dört rekât kılınacaksa ilk oturuşta “Rabbena atina” duası okunmaz. Üçüncü rekât için tekbir alınarak ayağa kalkınca yine “Sübhaneke” okunur. Sonra bu son iki rekât evvelki iki rekât gibi kılınır.
Bütün bu tekbirler, tesbihler ve kıraatler, yalnız namaz kılanın işitebileceği bir sesle gizlice yapılır.[1]
[1] Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Yasin Yay, s.110; Şürünbülali, Merak-l Ferah fi şerhi Nuri-l İzah, s.102-107.