Kendisinin ve ailesinin nafakası için kurbanlığın bir yerini satmak, kesen kimseye ücret olarak vermek ya da Allah rızası dışında farklı bir maksat için bir kişiye vermek mekruhtur, caiz olmaz.
Muhit isimli eserde: “Parayı kullanma amacı olmayarak derinin satılıp parasının tasadduk edilmesi caizdir.” denildi.[1] İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed efendilerimize göre satıp kıymetini tasadduk etmek kerahetle caizdir. Asıl olan bizzat deriyi yahut diğer uzuvları tasadduk etmektir. Buna göre kurbanın derisi ya da eti kasaba ücret olarak verilemez.
Kurban kesen kişi, kurbanın herhangi bir uzvunu Allah rızası dışında farklı bir niyetle birine verdiyse (kasaba ücret olarak, borcuna karşılık yani kendisine dönen herhangi bir menfaat karşılığında…) değerini fakirlere tasadduk etmelidir.
[1] İbn Mâze, el-Muhîtu’l Burhânî, İdâretü’t-Türasi’l-İslami, 8/470.