Halk arasında yaygın olan “Kerahat vakitlerinde Kur’ân okunmaz, onun yerine zikir çekilir.” sözü doğru değildir. Doğru olan şudur ki; namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua, tesbih ve Peygamber Efendimiz’e (sallallahu aleyhi ve sellem) salât û selam getirmekle meşgul olmak, Kur’ân’ı Kerim okumaktan daha güzeldir.[1]
Yoksa kerahat vakitlerinde Kur’ân okumak mekruh değildir. Hz. Ali’den gelen bir rivayette Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem) cünüplük dışında her halde Kur’ân okuduğu belirtilmiştir.[2] Adabına riayet ettikten sonra hiçbir vakit Kur’ân okumaya engel değildir.
[1] Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Yasin yay. s.295.
[2] Tirmizi, Sünen-i Tirmizi, Taharet, hadis no: 136.