Bir kimsenin lahik olmak sureti ile namazına kaldığı yerden devam edebilmesi için belli şartlar vardır. Lahik olmanın şartları şunlardır:
1- Hadesin (abdesti bozan şeyin) semavi olması
Yani hadesin kendisinde ve sebebinde kulun iradesinin olmaması. Namaz esnasında burundan kan gelmesi gibi.
2- Hadesin abdesti gerektiren bir hades olması
Mesela gusül almayı gerektiren bir hades olsa kişinin namazını tekrar kılması gerekir.
3- Hadesin, meydana gelmesi nadir olan şeylerden olmaması
Namazda bayılan kişinin namazını tekrar kılması gerekir.
4- Hadesten sonra namaza aykırı bir iş yapmaması
Abdesti bozulan kimse konuşacak olsa namazını yeniden kılması gerekir.
5- Abdesti bozulduktan sonra hemen namazdan ayrılması
Eğer özrü olmaksızın bir rüknü eda edecek kadar beklerse namazı bozulur tekrar kılması gerekir.
6- İmama uymuş bir kimse abdestten döndüğünde, imam hala namaza devam ediyorsa imama tekrar uyması
İmam namaza devam ettiği halde kendi başına kılamaz.
7- Abdesti bozulan kişi imamsa semavi hades arız olduktan sonra yerine imamete uygun olmayan kimseyi geçirmemesi.[1]
Eğer yukarıda zikredilen lahik olmanın şartları mevcutsa kişi namazına kaldığı yerden devam edebilir.
[1] İbnü Nüceym, el-Bahru’r-Raik, Daru İhyai’t- Türasi’l Arabi, I/684.