Sofrada yemek hazırken namaz kılmayı öne almak mekruh kabul edilmiştir. Çünkü kişinin aklı yemeğin tadında, kokusunda kalır ve böylece namazda huşuyu yakalayamaz. O yüzden eğer vakit daralmadıysa ve yemek de hazırsa önce yemek yenir, ondan sonra namaza durulur.[1]
Bu hususta başka bir misal olarak Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: “Yemek hazırken, büyük ve küçük abdest kişiyi zorlarken kılınan namazın kıymeti yoktur.”[2]
Yine bir başka hadisinde: “Birinizin akşam yemeği konulmuş, namaz vakti de girmiş olursa, akşam yemeğiyle işe başlasın. Yemeği bitirmedikçe de sakın acele etmesin.”[3] buyurmuştur.
Buradan çıkan sonuç; kişinin namaza başlamadan önce kalbini meşgul edecek arızalardan kurtulmasıdır.
[1] Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Kitaş Yay. s.162.
[2] Müslim, (67).
[3] Müslim, (66).