Ezanın hükmü nedir?
Hanefi alimlerin çoğuna göre; ezan, erkekler için vacip kuvvetinde sünneti müekkeddir. Bazıları ise başlı başına bir vacip olduğunu söylemişlerdir. Hanefi mezhebi imamlarımızdan İmam-ı Muhammed’den (r.h) nakledilen bir rivayette;
“Bir belde ehli, ezanı terk etmeye dair karar alsalar onlarla savaşırım. Bir kimse ezanı kasten terk etse ona dayak attırır ve onu hapse atarım”
sözünün ezanın vacip olmasına delalet ettiğini söylemişler ve bu nakili delil olarak almışlardır. Fakat Hanife alimlerinin çoğunluğunun görüşü ise ezanın sünnet-i müekked olması yönündedir.[1]
[1] İbni Âbidin, Reddu’l Muhtar, I, 384; Şürünbülâlî, Meraku’l Felah, I, 78; Kâsânî, Bedâiu’s Sanâ’î, I, 147