Perşembe , Mart 4 2021

Zekat

Kuran Kursuna Zekat Verilir Mi?

Zekatın rüknü temlik (bir nesneyi fakire mülk olarak vermek) olduğundan hayır kurumlarına zekat vermek caiz değildir. Binaenaleyh Kuran kursuna zekat verilmez.

Devamını Oku »

Fındıkta Öşür Miktarı Ne Kadar?

Kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek vacip mi?

Arazi mahsullerinde fındık vesaire arasında fark yoktur. Mahsulün ihtiyaç duyduğu sulamanın tamamını veya çoğunu kendisi masraf ederek yapıyorsa yirmide bir öşür gerekir.

Devamını Oku »

Haram Paranın Zekatı Olur Mu?

Kurban kesmek farz mı? Kurban kesmek vacip mi?

Haram paranın zekatı olmaz zira dinen haram para, kişinin mülkü değildir. Eğer o paranın sahipleri var ve biliniyorsa onlara verilmelidir.

Devamını Oku »

Havâic-i Asliyye (Temel İhtiyaçlar) Nedir?

Temel ihtiyaç maddeleri insanın hayatını devam ettirebilmek için muhtaç olduğu şeylerdir. Bunlar, barınma, nafaka (yiyecek, giyecek), ulaşım, eğitim, ev eşyası, sanat ve mesleğe ait alet ve makineler, güvenlik amacıyla kullanılan aletler vesaire eşyalardır.

Devamını Oku »

Sütanne ve Sütbabaya zekât verilir mi?

Zekât ana, baba, dede, ve nine gibi üst soy ile çocuk ve torun gibi alt soya ve kişinin bakmakla yükümlü olduğu kişilere (hanımı gibi) verilemez. Sütanne ve sütbabada doğumdan kaynaklı bir yakınlık olmadığı için ve kişi onlara bakmakla yükümlü olmadığı için onlara zekât verilebilir. Mevsılî, El-İhtiyar, I, 120. Ömer Nasûhi …

Devamını Oku »

Öşürde Masraflar Düşülür mü?

Öşürde Su dışındaki masraflar ne olursa olsun (mazot parası, tohum parası ve amele ücreti gibi)  düşülmez. Kişi, mahsulün ihtiyaç duyduğu sulamanın tamamını veya çoğunu kendisi masraf ederek yapıyorsa yirmi de bir öşür gerekir. Fakat arazi yağmur, ırmak veya çay vasıtası ile kendiliğinden sulanıyorsa onda bir gerekir. Kâsânî, Bedâî’, II/62. Ömer …

Devamını Oku »

Ev Almak, Evlenmek Veya İş Kurmak İçin Biriktirilen Paranın Zekâtı Verilir Mi?

Altın, gümüş ve nakit paralar, ister ev alma,  iş kurma ve nafaka niyeti ile tutulsun, isterse bu niyetlerle tutulmasın, nisaba (96 gram altın değerine) ulaşmaları takdirde zekâta tabi olurlar. Kısacası hangi niyetle olursa olsun zekât verilmesi gerekir. Kâsânî, Bedâî’, II/16-18; Ömer Nasûhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Yasin Yayınevi, 447.

Devamını Oku »