İki gözü ya da bir gözü görmeyen hayvanın kurban edilmesi caiz değildir.[1]
Hayvanın gözleri tamamen kör olmayıp bozukluk olsa bakılır: Şayet görme duyusunun yarıdan fazlasını kaybetmişse o hayvanın kurban olarak kesilmesi caiz değildir. Ancak yarıdan daha az kusurlar affedilir. Bu kavil İmameyn’in (rahimehumallah) kavlidir. İmam-ı Azam‘ın (rahimehullah) da asıl görüşünün bu olduğu rivayet edilmiştir. Hidaye, Kenz ve Mülteka isimli kitaplarda fetva bu görüşe göre verilmiştir.[2]
[1] Nizâmüddîn, Fetevâ-i Hindiyye, Dâru’l-Fikr, V/297.
[2] İbn Âbidîn, Reddu’l-Muhtâr, Dâru’l-Âlemi’l-Kütüb, 2003, 9/468-469.